Naar het einde van de wereld.. - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Mandy en Jurjen .. - WaarBenJij.nu Naar het einde van de wereld.. - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Mandy en Jurjen .. - WaarBenJij.nu

Naar het einde van de wereld..

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Jurjen

20 November 2016 | Zuid-Afrika, South Africa

Morgen begint alweer onze derde week in Zuid-Afrika. Afgelopen week hebben we gewerkt aan het evenement. In het weekend zijn we naar een heleboel bijzondere plekken geweest.

Voor het evenement zijn we langs verschillende bedrijven gegaan (vooral Jurjen en Bas) om de managers en andere belangrijke medewerkers uit te nodigen om te komen. Ze waren vooral erg verbaasd. Het is hier niet gebruikelijk om zo maar langs te komen, de meeste mensen bellen of mailen. Volgens onze opdrachtgever is vooral flyeren een gebruikelijke manier in Zuid-Afrika om mensen te bereiken. Door langs te gaan hebben we een hele stapel visitekaartjes gekregen en die mensen hebben we allemaal een uitnodiging verstuurd.

Zaterdag hebben Jurjen, Nikki, Oscar en ik de auto gepakt. Via een onwijs mooie weg langs de kust zijn we richting Kaap de Goede Hoop gereden. Onderweg hebben we bij een leuk visrestaurant aan de kust gegeten, genaamd Black Marlin. Jurjen had stress, omdat hij zijn telefoon kwijt was. Net voor we vertrokken kwam een medewerker langs om zijn telefoon te brengen, Jurjen had 'm tussen een menukaart gestopt... Ik denk dat ik onze reactie niet hoef toe te lichten.. :')

Onze eerste stop was Boulders Beach, waar de Afrikaanse pinguins wonen. Ze zijn daar gewoon de hele dag aan het luieren op een rots aan zee. Leuke beesten. Op weg naar Kaap de Goede Hoop zagen we, compleet onverwachts, baboons en struisvogels langs de weg lopen.

Kaap de Goede Hoop zelf is prachtig! Er staat daar een bord langs de weg waarop de naam staat en iets van 'je bent nu op het meest zuidelijke punt'. Daar stond een hele rij toeristen voor. De meeste gaan erheen, maken een foto met het bord en rijden weer terug. Lekker saai.Wij zijn de berg daar opgeklommen, waardoor je nog verder en vooral veel hoger komt. Het uitzicht was adembenemend. Aan de ene kant zie je alleen maar zee, zover als je kan kijken. Je staat op de punt van het begin van Zuid-Afrika en achter je is zover als je kan kijken een prachtig natuurgebied.

's Avonds hadden Jurjen en ik een B&B geregeld in Kaapstad, zodat we zondagochtend vroeg de stad konden verkennen. We zijn aan de Breestraat bij een restaurantje gaan eten. Het heet Upstairs en ze hebben daar lekkere burger (die je ook vegan, diary free, etc kan maken als je wilt). Volgens Jurjen de één na lekkerste burger die hij ooit heeft gegeten. Nummer één was in Ibiza, hoewel ik niet snap hoe hij dat kan beoordelen met anderhalf jaar tussen de twee burgers.

Zondag zijn we naar Houtbay gegaan, waar een leuke zondagsmarkt was. We zijn onderweg een paar keer op mooie plekjes gestopt, zoals op een bloedmooi strand omringd door bergen. De markt was erg leuk (Bay Harbour Market) met veel leuke spullen, kleding en goed eten. Ook hier had Jurjen weer een winnaar: de allerlekkerste smoothie ooit.

Daarna wilde we een stukje rijden en toevallig waren we op dat moment vlakbij Chapmans Peak Drive. Ik blijf zeggen dat alles mooi is en ik geniet ook zo gigantisch van de mooie omgeving hier, maar dit was echt van een ander niveau. Je rijdt hoog door de bergen met uitzicht over de kust. Op deze weg worden ook die auto reclames opgenomen, waarbij je ze zo mooi langs de bergen ziet rijden. Onderweg zijn we nog gestopt bij een strand, Chapman Beach. Daar waren hoge golven en veel wind, waardoor er veel surfers waren.

Op de weg terug naar Stellenbosch (home!) zijn we gestopt bij een restaurantje. Ik dacht er niet veel van, we hadden gewoon heel erg honger en wouden snel nog even wat eten. Turn's out dat je daar hele lekkere pizza en chilli con carne kan eten. Misschien nog wel meer, maar dat hebben we niet geproefd. Vriendelijk personeel, niet echt toeristisch en leuk ingericht. Sorry Cees, maar dit was echt de lekkerste chilli con carne die ik ooit heb gegeten.

Afgelopen weekend hebben we dus echt onwijs mooie plekjes ontdekt en heeeel veel hoogtepunten op het gebied van eten gehad. Morgen gaan we weer verdere plannen maken voor het evenement, die zondag al is.. spannend :)

Laat je even een reactie achter? Vind ik leuk!

Doei!

• 21 November 2016 - 12:03

Barbara:

Cees is verbijsterd... haha. maar verder klinkt het allemaal super. Wat jammer dat we niet kunnen komen. Heel veel succes met het evenement! dikke kus weer van mams

• 23 November 2016 - 19:23

Dorien:

Wat fijn dat jullie het zo ontzettend naar je zin hebt !! Begrijp ik het goed dat jullie met een tas voor heerlijke recepten terugkomen? Ben heel benieuwd en natuurlijk om niet te vergeten, het evenement dat steeds dichterbij komt. Veel succes met alle voorbereidingen en ben heel benieuwd naar het volgende blogverhaal. De techniek is nog niet zover dat we life kunnen meekijken, helaas . Dan maar een filmpje achteraf misschien? bye en kus van mama Dorien