Vakantiegevoel uit, project aan.. - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Mandy en Jurjen .. - WaarBenJij.nu Vakantiegevoel uit, project aan.. - Reisverslag uit South Africa, Zuid-Afrika van Mandy en Jurjen .. - WaarBenJij.nu

Vakantiegevoel uit, project aan..

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy en Jurjen

14 November 2016 | Zuid-Afrika, South Africa

Hi allemaal!

Onze eerste week in Zuid-Afrika zit erop. Het gaat onwijs snel en het is zo onwijs mooi hier. Ik denk dat ik na die elf weken minor gewoon nog een jaartje eraan vastplak..

Naast alle leuke dingen die we hier doen, hebben we natuurlijk ook gewerkt aan ons project. Anne en Bas werken verder aan de praktische dingen rondom het evenement en Jurjen en ik zijn bezig met storytelling. Oftewel: wat willen we dat iedereen vertelt op het evenement. Oscar, Nikki en Jeanique werken aan hun eigen project. Vandaag hebben we weer een meeting gehad met George van de Health Promoters en we hebben deze week veel op de planning staan. Ik moet wel echt even uit dat vakantiegevoel stappen en aan de slag gaan.

Afgelopen vrijdag zijn we met Oscar en Nikki naar het strand gegaan bij Gordons Bay. De bedoeling was om lekker met ons handdoekje te chillen aan het water. Daar was het ook prima weer voor, behalve dat het onwijs hard waaide en net vloed was geweest. Er was letterlijk één meter droog zand over en dat liep stijl omhoog. Dus we hebben een tentje gezocht waar we hebben geluncht en zijn toen langs het strand gewandeld, wat ook helemaal niet verkeerd was. 's Avonds zijn we uitgegaan in Stellenbosch, wat ook zorgde voor een paar mooie verhalen :) Zoals dat Jurjen liefkozend door een travestiet over zijn buik werd geaaid. Zijn gezicht was priceless.

Zondag stond een dagje Kaapstad op de planning. We zijn eerst naar een soort winkelcentrum aan de haven geweest. Ik vond dat niet heel bijzonder, maar we hebben wel heerlijk gegeten. Vervolgens zijn we meer het centrum ingereden. We liepen langs allemaal van die mooie, gekleurde huisjes richting Longstreet. Dit is één van de belangrijkste straten in Kaapstad waar veel leuke restaurants en clubs zitten. Er was ook een leuke markt met veel Afrikaanse souvenirs. Alleen wij waren er op zondag en dan is zowel Kaapstad als Stellenbosch vrijwel verlaten.

Vervolgens zijn we Signal Hill opgereden (nee, niet geklommen). Het uitzicht was geweldig, echt intens genieten! Aan de ene kant de zee en de kust van Kaapstad en aan de andere kant de Tafelberg. Daar hebben we even rondgehangen en vervolgens zijn we naar Observatory gereden. Een groep studenten die dezelfde minor volgt woont daar en we zijn bij hun gaan braaien (barbecuen op z'n Zuid-Afrikaans). Een hele gezellige en leuke dag!

Voor de komende week staan vooral veel dingen op het programma voor het project. We zijn nu met z'n alle bij ons thuis om te werken en vanavond gaan we weer naar Signal Hill om de volle maan te kijken. Woensdag ga ik met Nikki en Oscar meer de township in om workshops van de Health Promoters bij te wonen. Daar ben ik heel erg benieuwd naar.

Tot snel!